Ha Giang Loop – 4 dana moto-avanture u planinama sjevernog Vijetnama

Nakon obilaska većine glavnih atrakcija u Vijetnamu, došao je red za ipak nešto nesvakidašnje, za jednu ludu avanturu na koju inače turističke agencije ne vode turiste. A to je Ha Giang Loop, poznata četverodnevna kružna motociklistička ruta koja vas vodi uskim divljim cestama ruralnog planinskog sjevernog Vijetnama.

Tekst i Fotke – Mateo Smoković

Kroz 4 dana prolazi brojne planinske prijevoje, jezera, rijeke i mala planinska naselja u kojima ko da je vrijeme stalo. Pravi je highlight cijelog putovanja u Vijetnam.

Bukiranje ture

Sve je krenulo iz Hanoia, gdje sam busom grenuo prema 7h udaljenom naselju Ha Giang. Početnoj lokaciji za turu. U naselju se nalaze brojni hosteli tako da nije problem naći smještaj, pošto sam bukirao turu sa lokalnim vozačem, imao sam uključeno besplatno noćenje u jednom od hostela. Možete samostalno iznajmiti motor i značajno uštediti kada sve sami organizirate, a ako ne vozite motore, možete kao ja bukirati neku od tura online ili po hostelima u Hanoiu. Na ruti znaju policajci provjeravati vozačke dozvole strancima (mi smo prošli 2 checkpointa u 4 dana), i kažnjavati one koji voze bez valjanih dozvola za motore od 125 ili 250cc.

Uzmite u obzir s kojom agencijom bukirate turu, jer neke rade ogromne grupe po 70-100 ljudi, što zbog uskih i loših cesta ispadne vrlo kaotično i ponekad opasno (primjer velikih grupa su hosteli Jasmine i Mammas). Ja sam odabrao manju agenciju, Ha Giang Vision, sa grupama od maksimalno 12 ljudi i bilo je odlično.

Cijena 4 dana ture je bila 180 USD, sa uključenim hostelom, doručkom, ručkom, večerom, vodičem, kabanicama, zaštitnom opremom, motorom, gorivom, smještajem, ulaznicama – doslovno all inclusive. Jedino ausobusnu kartu sam platio dodatno nekih 13 USD po smjeru.

Mapa rute (Izvor: Lilainn tours)

Ruta

1.dan: Ha Giang – Yen Minh (oko 90 km)

Ujutro nakon doručka i pakiranja osnovnih stvari za sljedeća 4 dana na motor, kratkog opisa rute i upoznavanja vodiča, vesela skupina od nas 8 avanturista i 3 vozača polagano kreće na oko 400km dug put kroz u planine sjevernog Vijetnama. Nekoliko ljudi je odgodilo polazak zbog jutarnje kiše koja je protutnjala ali se brzo razišla. Vrijeme u ovom dijelo zemlje je jako nepredvidljivo, pogotovo na pijelazu iz suhe u kišnu sezone (3 – 4. mjesec). Takvo oblačno i prevrtljivo vrijeme pratit će nas sva 4 dana ove ture.

Bac Sum prijevoj

Kako izlazimo iz gradića Ha Giang i penjemo se polagano u planine, očaravajući pogledi otvaraju se na sve strane i mjenjaju iz minute u minutu. Prvi dio puta vodi nas preko Bac Sum prijevoja, do kojeg vode 20 vijugavih strmih serpentina. S njih pogled puca na brojna mala etnička sela izrađena od drvenih i glinenih kućica na strmim planinskim padinama. U nastavku dana zaustavljamo se kod Heaven’s Gate, mjesta s kojeg se pruža nevjerojatan pogled na planine Twin Mountains.

. Heavens gate prijevoj

Twin mountains

Nakon usputnog tradicionalnog ručka i prežderavanja noodlesa, spring rollsa i piletine (klasično balkanski kad je buffet u pitanju). Zaustavljamo se kod jedne lokalne obitelji poznate po ručnom pletenju odjeće i raznih odjevnih predmeta, koja nam demonstrira tradicionalni način izrade odjeće na tradicionalnim strojevima.

Večera u hostelu

Sam kraj dana završavamo u naselju Yen Minh, gdje noćimo u jednom od hostela i uživamo u večeri s vodičima koji nas educiraju o načinu ispijanja lokalne rižine rakije zvane „happy water“. Naravno svi smo pretjerali u degustaciji, zbog čega smo i jako ljepo spavali tu večer.

2.dan: Yen Minh – Dong Van (oko 80 km)

Budimo se rano uz doručak koji se sastojao od kruha, jaja, palačinki i kave. Kad smo se najeli, pomalo mamurni od prijašnje večeri nastavljamo po strmoj zavojitoj cestici Tham Ma s 9 slikovitih serpentina.

Tham Ma prijevoj

Hmong žene koje prodaju suvenire

Vidikovac na cesti prema Lung Cam

Put nas vodi do tradicionalnog Lung Cam sela, poznatom po palači kralja etničke skupine Hmonga koji je vladao lokalnim narodom u 18. stoljeću. Nakon kratkog obilaska palače i pauze za jelo i piće, nastavljamo prema najsjevernijoj točci države, do Lung Cu zastave i vidikovca, koji pružaju fenomenalan pogled na brda i polja riže s jedne strane, te samu granicu s Kinom s druge. Zanimljivo je vidjeti masovnu ogradu i sustav kamera i zvučnika koji su postavili kinezi na granici, novi „Kineski Zid“. Približite se previše ogradi i odmah počne automatizirana zvučna poruka da se odmaknete 2 metra od zida.

Krajnji sjever Vijetnama (Lung Co vidikovac) i pogled na Kinu iza bodljičave žice

Nakon ručka u obližnjem u Lo Lo Chai selu, nastavljamo dalje kroz ruralne planine uz očaravajuće poglede na ogromne kanjone do šarmantnog naselja Đồng Vân, poznatom po svojoj francuskoj kolonijalnoj arhitekturi.

Khe Lia panorama

Nismo je baš uspjeli doživit jer je počeo večernji pljusak, ali nadoknadili smo sve dobrom dozom „Sretne vode“ uz večeru. Domaćini su pripremili tradicionalni Hot Pot, jelo koje se kuha na vatri pred vama, u principu lonac juhe u koji sami ubacujete što želite, od povrća do mesa i gljiva. Kad zakuha vadite ponovno na tanjur i zaljevate juhom. Neobično ali prefino!

Tradicionalni hot pot

3.dan: Dong Van – Du Gia (110 km)

Treći dan donosi možda najuzbudljiviji dio avanture – vožnju preko Ma Pi Leng Passa, jednog od najimpresivnijih planinskih prijevoja u Vijetnamu na visini od 1500mnv. Pogled s ovog mjesta na litice, planine i kanjone ostavlja bez daha.

Ma Pi Leng pass

Litica uz sam rub ceste jeziv je prizor, provalija bez ograde cijelim putem, nije za one sa strahom od visine. Prolaskom kroz prijevoj, spuštamo se polagano prema  rijeci Nho Que, i akumulacijskoj jezera na njoj. Rijeka se nalazi u ogromnom kanjonu Sông Nho Quế s veoma strmim impresivnim liticama s obje strane.

Nho Que rijeka

Nakon silaska u u kanjon, imamo kratku vožnju brodom po rijeci za malo opuštanja od vožnje strmim cestama napola uništenih zbog brojnih odrona koji su ovdje česta pojava.

U nastavku dana vozimo prema mjestu Du Già, malom i mirnom selu smještenom u dolini prepunoj rižinih polja okruženoj visokim planinama. Ali prije toga stajemo na ručak i odmor od sjedenja na motoru, koje iako zabavno, nakon nekoliko sati postane ne baš ugodno.

Prizori prema naselju Du Gia

Ovdje večer provodim u opuštanju uz rijeku i istraživanju okolnih staza kroz polja. A noćenje je u tradicionalnom drvenom homestayu na jednom od polja riže, gdje se može doživiti autentični način života lokalnih ljudi.

Du Gia

Uz večeru imali smo kratki plesni i glazbeni nastup lokalnih folklorašica, a zatim je usljedio Karaoke Party. Nakon nekoliko ispijenih piva, čak sam otpjevao Jesen u meni od Parnog valjka skupa sa jednom slovenkom koju sam upoznao u homestayu. Zvučalo je katastrofalno ali je bilo zabavno!

4. dan: Du Gia – Ha Giang (80km)

Zadnji dan ujutro nakon doručka krećemo prema vodopadu na rubu sela, super mjesta za kupanje i skakanje u bazen vode podno slapa. Ili za jednostavno uživanje i opuštanje u kavi i pogledu na planine uz šum slapa prije povratka u Ha Giang.

Du Gia slap

Povratak prolazi pokraj brojnih terasastih polja riže, na kojima vrijedni ljudi rade od rana jutra. Prolazimo nekoliko velikih brana i jezera, sve naravno omeđeno brojnim zelenim planinama i brdima. Vozeći se kroz sela u kojima kao da je vrijeme stalo, gledam tu djecu kako hodaju iz jednog u dugo selo u školu bez problema, igraju se u blatu i ljudi iskreno sretni i nasmješeni s onim malo što imaju. Hvata me nostalgija za tim vremenima, kojih danas u Europi nažalost više nema.

Brojna polja riže

Pomalo se opraštam od nevjerojatnih pejzaža sjevernog Vijetnama i uživam u zadnjim trenucima na motoru. Po dolasku u Hà Giang, vozač Throng me vraća u Hostel, gdje čekam bus za Hanoi uz pivu, opuštajući se i razmjenjujući kontakte s drugim putnicima s kojima sam dijelio ovo putovanje. Četverodnevna tura Ha Giang Loop time je došla kraju i obogatila me nezaboravnim uspomenama i dubokim poštovanjem prema prirodnoj ljepoti i kulturi Vijetnama.

Ako imate malo vremena u Vijetnamu, dvoumite se što posjetiti, preporučio bi prije svega Ha Giang Loop, uvelike je nadmašio sva moja očekivanja i sve ostale atrakcije u zemlji!

Cijelu galeriju i putopis o Vijetnamu možete pronaći na mom blogu www.prekogranica.com